Rekonstruktion? , ett litet blodbad och en AW!

Vilken dag! Phuuu.. Den hade ju en märklig början men ett mkt bra slut i alla fall! Eller kanske inte ska ta ut en seger i förskott, det kanske hinner hända något de närmaste tre timmarna innan denna dagen är slut, det skulle ju inte förvåna mig i alla fall :S Vi tar det från början..

Kom till jobb som vanligt. Det enda annorlunda från tidigare morgonar var att jag inte såg regionala nyheter. Kanske ett bra dag, kanske inte. En kollega kommer fram till mig och släpper en liten fredags-bomb  -  i media sägs det att företaget hade lämnat in en rekonstruktionsansökan och inte kunnat betala löner och leverantörer. Konstigt var min första tanke, jag hade ju kollat att jag fått min lön i all fall. Sen hann nog en 20 000 tankar flyga igenom huvudet. Var det sant? Var det inte sant? Vad händer här näst? Har jag något jobb? Har media gjort en höna av en fjäder? Ja, jag hann med en del turer i min lilla hjärna på väldigt kort tid. Min mobil svämmade över i sms och missade samtal. Återigen, tack för allt stöd! Vad som egentligen hänt kan ni läsa om ni klickar på länken.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1610639/Mobelvaruhus-staller-in-betalningar.html

Fem minuter innan jag skulle sluta och hålla en efterlängtad helg, exploderar en glasvas i min hand och ett mindre blodbad uppstår. Jag springer fram till Sophie och utbrister något i stil med att det blöder lite. Det blödde inte lite, det blödde jättemycket. På några sekunder är båda mina händer och underarmar helt blodfyllda och det droppar blod efter mig. Har nog aldrig tidigare sett så mkt blod av ett så litet sår. Det såg mer eller mindre ut som ett mordförsök!! Som tur var behövdes det inte sys. Så typiskt men tur att det inte blev värre skada.

Efter jobb käkade jag och Sophie lunch sen kom Micke på fika. Har saknat honom! Vidare till AW med TittiMooseheads uteservering. Det var nice att sitta ute inbäddade i massa filtar och under värmelampa! Som jag längtar till vår och sommar, sol och smockade uteserveringar! En himla mysig AW efter en crapy början på min fredag, kunde inte bli bättre! Trevligt sällskap och varm choklad minttu satt fint i den kalla vinden. Så, det var min fredag, hur har er varit?   

Hej och välkomna till min knäppa vardag! :)

Bexs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0