Julkänslan börjar ta fart

Fredag eftermiddag spenderades på stan med Julia. Vi käkade lunch, hade jättetrevligt och tog igen förlorad tid. Jag fick en present också – Victoria Secret läppglans, I like! På kvällen slängde jag ihop en tacolasagne och hade halva min kära familj på besök. Kvällen toppades med julkänsla i form av glögg, pepparkakor, saffransbullar och pepparkaksdammsugare. Det sistnämnda var faktiskt ingen större hit. Snön föll utanför mina fönster så nu börjar det kännas att det nalkas mot jul. Ikväll har jag varit hos Marina på preparty! Jag har haft en himla rolig kväll, det är härligt att skratta så mycket :) Synd att jag är pensionär som måste åka hem tidigt och inte kunde följa med ut och daunsa.

Varje år kommer samma panik som alla andra har – vad ska jag köpa i julklapp? Några tips? När jag var liten skapade jag mina julklappar själv, precis som alla andra i min dåvarande ålder. Gjorde pärlplattor, teckningar, målade, sydde, you name it! Man tager vad man haver heter det ju. Oavsett hur snett och vingt resultatet blev fick jag alltid så mycket beröm, precis som alla andra i min dåvarande ålder. Undrar om jag var ute efter e g o b o o s t så att det var därför jag gav bort egengjorda saker!? Så kanske fallet var men jag tror jag kommer säga likadant till mina barn, barnbarn eller barnbarnsbarn. En tanke kan inte köpas för pengar men kan tillverkas med lite hjärta.

Nu vill jag att det ska bli den 22 så mina små polacker kan komma hem, saknar er sååååååååååååå mycket! ÄNDÅN e det bara mindre än en månad kvar nu. Ändån är världens bästa ord! För varje dag som går fram till dess kommer dock julklappsångesten att öka, får nog göra en julklappsplan. Imorgon kommer spiggi vanilli hit – jaaadåå! Vi har inte setts på jättelänge så ser fram emot morgondags kväll. Jag har nästan glömt hur hon ser ut..

Dags för denna pensionär att krypa till kojs  (”,)

<3
Bexs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0