Sista veckan i Malmö på ett tag!

GALET stressig vecka, med andra ord precis som alla andra veckor! Veckans innehåll: förberedelser, uppladdning inför Stockholm, packning, städning, skola, romantisk middag hos Fidde, tenta (försov mig, taxi till skolan), förfest hos dudie my ass och GUETTA, mini-avskedsfest och Fagans samt avfärd mot Stockholm.


"Tonight's gonna be a good good night"
-
eller? GUETTA (www.davidguetta.com), han levererar i världsklass, han är världsklass :D Inte enligt vissa när han är hög, men jag har ändå inga riktiga DJ-öron och fylla på det, så det kan kvitta för min del! Grym spelning om jag får säga mitt MEN arrangörerna förstörde det, ALLT HAT ÅT ER!! För mycket folk, för lite personal (vakter, baren, gardroben), KAOS. ”Förr hängde kropparna i taket – nu hänger de i baren” är Slagthusets gamla slogan, men det gick inte att hänga i baren och det var milt uttryckt en köttslagt precis som förr. Tacka vet jag seriösa och professionella arrangörer som inte tar sig vatten över huvudet, som har resurser och erfarenhet att ta emot 5000 (6000,7000?) gäster och som gör det med bravur. Är i alla fall jätteglad att jag tackade nej till att jobba denna kväll!! Förfesten var sååå ball. Gamla polare hos dudie my ass, kunde inte bli bättre!  ;) Tur ”barnen” blev utslängda ifrån förfesten annars hade jag säkert varit först in på 90-talet :S

Packningsproblem uppstår ju givetvis alltid. Denna gången började problemen redan i måndags. Min stora och fina resväska är spårlöst försvunnen, då menar jag verkligen SPÅRLÖST! Någon som hört, sett, lånat, snott, gömt eller sålt den? Vi snackar en GIGANTISK resväska!!  Underbara Fanny hjälpte mig att packa! Till historien hör att jag har hela min walk-in-gardrob OCH min vanliga gardrob överfylld med kläder som inte fick plats, illa! Vi fruntimmer tänker ju alltid ”men den kan vara bra att ha med sig”, speciellt min mamma <3 Det blev två STORA resväskor, två sportbagar, en datorväska och en handväska. Taxichauffören undrade om jag skulle flytta på riktigt, jag förstod inte vad han menade ;)

Lördagen blev inpulsavskedsfest och Fagans i goda vänners sällskap! Aningen för trött, bakfull och sliten men hade en mycket trevlig kväll ändå! :)

Johanna Carlsson, a k a Joehoe a k a Shiitty! ♥ Ett superstort tack för allt du fixat och gjort för mig. Utan dig hade det nog inte kunna blivit någon Stockholmstur över huvud taget. Så som du har ställt upp för mig visar vilken underbar vän och supergo människa du är. Det vet jag - att du redan vet - att jag tycker! Du är guld värd! Viktor också såklart!J Bexs och Shiitty kommer göra Stockholm OSÄKERT!! ;)


Kommer sakna alla mina ♥ hemma i Skåneland supermycket!


Kommentarer
Postat av: Madeleine Benke

Hej vännen!!!



Jätte kul att läsa om dina bravader i storstan :)

Vi saknar dig dock här hemma men jag kommer snart och hälsar på....puss å kram/ Madde

2009-11-06 @ 08:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0