Första veckan i Stockholm!

Tågresan var en märklig upplevelse. Tåget hade kupéer och såg ut att vara tillverkat på stenåldern. Det kändes verkligen som vi åker på transibiriska järnvägen :S Restaurangvagnen var heller ingen hit, men det är jag inte speciellt förvånad över. Vi får väl skylla oss själva som valde budgetresa. Vi hade tänkt flyga, men vid närmare eftertanke så hade jag förstört incheckningsvågen med mitt bagage samt fått minst 2500kr i överviktskostnad! Bexs sa” JAAA, vi flyger!” Plånboken sa ”NÄÄÄÄ, det gör vi inte”. Min plånbok fick rätt. Det är inte alla som har en pratande plånbok, jag har.

När vi, efter mycket möda och stort besvär, anlänt till huvudstaden blev vi mötta av Johanna. Shitty hjälpte oss med all packning ut till taxin som tog oss till Pipersgatan. Hennes kära pojkvän, Viktor, har flyttat ut så att jag och Spiggan kan bo i hans etta i två månader, we like a lot :D Vi installerade oss, handlade käk, storhandlade och gick en runda by night vår första kväll i huvudstaden.

Måndagen fick vi en liten speciell start på LIAn, vi skulle nämnligen lära oss hitta till de viktiga gatorna,affärerna och galleriorna. Bexs hittade, spiggan lärde sig :D Vi fick en lång morgonpromenad och en shoppingpromenad på eftermiddagen. På tisdagen började det på riktigt. Vi gör vår fösta del av vår LIA(Lärande i Arbetslivet) hos en stylist, Helene Falk. Helene är en underbar människa med en lång och intressant meritlista. Team Kostym består nu av sju pers: Helene, Lotten,  Roxanne, Sofie och Nathalie, Spiggan och jag. Vi stylar deltagarna i Körslaget på TV4 under de tre sista veckorna av programmet. Vi har verkligen hamnat i ett superhärligt gäng och vi trivs som fiskarna i vattnet!


Veckan innehöll en massa fixande och trixande inför lördagens sändning. Resultatet går att se på http://tv4play.se/noje_och_humor/korslaget?videoId=1.1306430&selId=1.1219445&currPage=0 . Under sändning hjälpte jag Helene att fixa körledarna medans resten av Team Kostym fixade körerna. Mäktigt att uppleva direktsänd tv-inspelning. Mycket jobb och slit men med tanke på alla nya intryck, alla underbara medlemmar i Team Kostym och alla härliga människor vi mött, har veckan genomförts med ett stort leende på läpparna :D


Söndagen var vi helt lediga. En IKEA-tur via Skärholmen till IKEA Kungens Kurva. Skärholmen låter sjukt mysigt och vackert men oj så fel vi hade! Mumsiga köttbullar avnjöts i den stirriga restaurangen och lite inköp av ljus och servetter – det gamla vanliga med andra ord :D På kvällen blev det en mysig fika med Micke och Anders på Espressohouse, Mocco stände tyvärr tidigt. Micke informerade mig om att vi faktiskt inte setts sen studenten - såå sjukt! Det kändes som igår!



Nu är det nu vecka med nya tag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0