Mycket rolig helg avrundar vår tid i Stockholm :)

onsdags var vi på en mycket trevlig middag hos Helene :) vi käkade och drack gott, kollade på filmningen av Team Kostyms show och hade en mycket rolig kväll Så kul o träffa alla igen, det betydde jättemycket. Somnade dock halv fyra, jobbigt att gå upp dagen efter. Torsdagen bjöd på besök av världens bästa Johanna. Planen var utgång men det blev vin här hemma in på småtimmarna istället! Fredagen innehåll några bittra missförstånd som jag fick lida för. Tack för den liksom. Palla, nog om det.

 

Vi bar oss av till SVT för att se Jarowskijs produktion Parlamentet a k a mitt favoritprogram:) Batra, Rhenborg, Soran och Glans satt i panelen, Carolina Gynning var gäst. Jag kan varmt rekommendera er att gå och kolla :) Drygt 1 1/2 timmes humor. ALLA skämten var verkligen jätteroliga. Detta klipps ner till 22 minuter så ni kan ju tänka er hur mycket ni missade. Tyckte jag kände igen studiomannen jättemycket men eftersom det är Jarowskij som producerar visste jag att det inte var någon ifrån Körslaget. När vi gått därifrån damp poletten ner, det var så klart Erikas man. Kvällen spendera vi framför Idol i Mimmi och Uffes soffa med Julia på besök. Supermysigt :) Hax a k a hunden hade dock fått någon form av damp, eller hundinfluensan, vad vet jag. Jag tror kanske att han bara var upprörd att Idol-Eriks flickvän inte lämnade scenen, haha!

 

I lördags bar det av mot Västerås för julbord, julgala och festligheter. Vi mötte upp Sara på hotellet och gick därefter till Blue Moon Bar. Årets första julbord, check! Vi hade mycket trevligt sällskap av Linus och Arnthor hela kvällen. Efter att Sara, Emma och Emelie uppträtt tre gånger (sjukt bra!) gick vi bak med skumpa till deras egan bar backstage och fortsatte festandet. Så underbart galen och skoj :) Det blev en vända ut på dansgolvet med fett ös innan vi trillade tillbaka till hotellet för efterfest. En topnotchkväll i Västerås för att summera det hela.

 

Söndagen var ingen rolig dag. Så sjukt slitna o trötta men det var det definitivt värt! Fick inte ut något givande av denna dag men det kan ingen klandra oss för. Igår blev det shopping på Forum Nacka och Kista Galleria. Nu är alla julklappar inhandlade, redovisningen går framåt och sista dagen på jobb imorgon, gatt! Vi vänder tillbaka hem till Skåneland på fredag. Blandande känslor att återvända till Malmö och en "normal" vardag igen. Allt vi har varit med om här uppe har varit en upplevelse utöver det vanliga, något alldeles extra. Vi har mött så mycket underbara människor Stockholmsattityden är förvisso betydligt hårdare än attityden i Malmö men den har vi tacklat bra :) Jag har fått tid att umgås men mina vänner häruppe, fått kvalitetstid och vardagstid som man inte får annars med 60 mil emellan. Jag och Spiggan har funkat jättebra, haft jättekul och kompletterat varandra perfekt. LÄngtar efter min säng, mina sambos, Lugna gatan och 100 kvadratmeter att hoppa runder på, familjen och mina underbara vänner :) Typ åtta dagar till julafton! Wiiieee, ser verkligen fram emot julen och få några dagars ledigt innan det blir jobb fram till nyår. Få smälta allt, träffa alla som jag längtat efter och njuta av lite julefrid. Nu ska jag hoppa i säng, en dag väntar imorgon också, natti natti!



Bexs
        

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0